Wie ben ik?
Mijn naam is Fiona Ofman, na bijna 20 jaar werkzaam in de kappersbranche wilde ik graag mijn kennis en hulp uitbreiden. Ik liep helaas vaak tegen hoofdhuid problemen en andere zaken als tijdelijk en permanent haarverlies aan, uiteraard kon ik mijn klanten adviseren om elders een erkend haarwerker te zoeken. Maar werd steeds meer geprikkeld om zelf de hulp en ondersteuning te kunnen bieden. Mijn streven is om zo breed en compleet mogelijk mijn hulp te kunnen bieden, om zo mogelijk de precieze oplossing te vinden. Cursus en bijscholing vindt ik dan ook zeer belangrijk om nieuwe producten te ontdekken en mijn kennis uit te breiden.
Niet iedere haarwerker is ook kapper, doordat ik naast het haarwerk vak ook kapster blijf ben ik op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op haarmode gebied. Door mijn ruime salonervaring kan ik dan ook met veel aandacht uw nieuwe haarwerk stijlen en modeleren waardoor het niet opvalt dat u een haarwerk draagt.
Hoe ik werk
Wanneer u mij belt, maken wij een geheel vrijblijvende afspraak voor een intake gesprek. Dat kan binnen 5 werkdagen bij u thuis of bij mij in de kapsalon. Bezoek in een zorginstelling of ziekenhuis is ook geen probleem. Ik werk uitsluitend op afspraak. Als wij een afspraak maken op mijn locatie zal dat zijn in de salon waar ik werkzaam ben als kapster. De salon is op het moment van onze afspraak dan gesloten en prive voor u, er zullen uiteraard dan geen andere mensen aanwezig zijn. Het adres van de salon is Fiona's Hairstyling, Lambert Meliszstraat 29a, 1551CT Westzaan. (klik hier voor de route beschrijving)
Ook zal ik u vragen een foto vooraf gaand aan het eerste gesprek op te sturen, als dit niet mogelijk is of u wilt dit niet is dat geen probleem, het is enkel en alleen om alvast wat voorwerk te kunnen verrichten. Ik leg u graag uit wat de mogelijkheden zijn op het gebied van haarwerken en haarstukken. Denk daarbij aan het model, de kleur, het materiaal en soort haarwerk. Ik heb verschillende modellen haarwerken mee, zodat u kunt ervaren hoe het eruit ziet en hoe het aanvoelt. Ook laat ik u een collectie mutsjes en sjaaltjes zien waarmee u kunt afwisselen. Als de afspraak bij u is, heb ik deze spullen uiteraard bij me.
Nadat wij uw situatie en wensen hebben besproken, geef ik u advies over de mogelijkheden en de kosten daarvan. Met een medische indicatie krijgt u normaal gesproken een vergoeding via uw zorgverzekering. Ook daar helpen we mee om u zo min mogelijk te belasten met papieren rompslomp. Met de zorgvergoedingschecker kunt u alvast eenvoudig controleren óf en hoeveel uw zorgverzekeraar vergoed.
Als u ervoor kiest om door te gaan, maak ik een vervolgafspraak met u waarin ik een aantal bij uw wensen passende modellen en kleuren meeneem. Van hieruit gaan we samen een keuze maken. Een definitief haarwerk wordt altijd op uw hoofd in model geknipt, en gepersonaliseerd zodat we zo dicht mogelijk bij uw oorspronkelijke haardracht komen. Tevens leg ik u uit hoe u het haarstuk of het haarwerk gedragen kan worden. En hoe u het haarwerk/haarstuk het beste kunt onderhouden.
Zodra u een keuze heeft gemaakt, bestel ik het haarwerk dat u heeft uitgezocht en maak ik met u een vervolgafspraak om het u zo goed en natuurlijk mogelijk aan te meten. U kunt het haarwerk tot maximaal 6 weken reserveren. De levertijd van een confectie haarwerk is 1 a 2 werkdagen, als het om een maathaarwerk gaat is er een langere levertijd. Wij streven dan naar een levertijd van 12 weken. Standaard krijgt u bij ons 6 maanden garantie op fabricagefouten. Als u dat wenst kunnen wij ook het onderhoud van uw haarwerk verzorgen.
Als er eventueel klachten zijn neemt u dan ten aller tijden contact met mij op, waarschijnlijk komen we er samen uit en kan ik een goede oplossing bieden. Mocht dat toch niet het geval zijn of bent u het niet met mij eens dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij "De Haarwerksalon". Mochten wij er dan nog niet uit komen dan kunt u zich tot de geschillencommissie wenden. "De Haarwerksalon" is aangesloten bij de geschillencommissie en hanteert deze werkwijze. Alle informatie en klachtenprocudure kunt u vinden op www.degeschillencommissie.nl.